TikTok w biznesie- czy warto posiadać konto firmowe?

cze 07, 2021
blog artykuł tik tok konto firmowe

Ponad 2 miliardy użytkowników i tytuł najczęściej pobieranej aplikacji w 2020 roku. Tak właśnie prezentuje się platforma do tworzenia krótkich filmików- TikTok. Jednak czy same statystyki są wystarczającym powodem, dla którego Twój biznes powinien posiadać konto w aplikacji?

 

Content na TikToku

TikTok jest aplikacją do tworzenia krótkich wideo kręconych w pozycji pionowej. Podczas nagrywania twórcy mogą używać licznych efektów, filtrów i dźwięków znajdujących się w bazie muzyki TikToka. Sam montaż filmików również nie jest skomplikowany i pozwala na stosunkowo szybką obróbkę i publikację. Jednak, co zrobić, żeby zostać zauważonym na platformie?

Najpopularniejszy na TikToku jest content rozrywkowy, który ma za zadanie rozśmieszyć widza. To on zazwyczaj zdobywa najwięcej wyświetleń i staje się viralem. Jednak to nie jedyne treści, które można znaleźć na platformie. Wartościowe, angażujące filmy również zyskują na popularności. Jednak, aby efektywnie dotrzeć do użytkowników, należy skupić się również na formie i prezentacji. Kluczem do sukcesu jest przeplatanie rozrywkowego contentu z merytorycznymi wartościami. 

 

TikTok w liczbach

Statystyki i liczby nie powinny być powodem przemawiającym za tym, żeby promować swoją markę w aplikacji. Jednak warto przyjrzeć się paru z nich, aby poznać pełną skalę i potencjał platformy.

  • Miesięczna liczba aktywnych użytkowników na początku 2021 roku wynosiła 1,1 miliarda;
  • W grudniu 2020 roku odnotowano łącznie 2,6 mld pobrań aplikacji, a w samym styczniu 2021 roku liczba wynosiła 62 mln;
  • 52 minuty- tyle wynosi średni czas spędzany dziennie na TikToku;
  • 60% użytkowników pochodzi z pokolenia Z.

 

Jak działa algorytm TikToka?

Mała ilość obserwujących lub liczba wszystkich polubień nie ma znaczenia dla algorytmu. Na pierwszym miejscu plasują się ponowne obejrzenia. Kolejne punkty zostają dodane za obejrzenie wideo do końca. Potem algorytm punktuje interakcje w następującej kolejności: udostępnienia, komentarze i polubienia. Podobnie jak dla Instagrama, ilość serduszek jest najmniej znacząca, ponieważ praktycznie nie wymaga wysiłku. Spełniając te wszystkie kryteria filmik ma szansę na stanie się viralem i dotarcie nawet do milionów użytkowników.

 

Kiedy warto założyć konto firmowe na TikToku?

Tak jak to bywa z każdą platformą, popularność aplikacji nie oznacza, że Twoja marka musi być na niej obecna. Rozważając założenie konta firmowego na TikToku weź pod uwagę parę czynników:

 

  • Grupa docelowa- na TikToku ponad połowę użytkowników stanowią osoby z pokolenia Z. Jeśli więc Twoja grupa docelowa mieści się w tym przedziale wiekowym, będzie to zdecydowanie strzał w dziesiątkę! W ten sposób efektywnie będziesz mógł do nich docierać i zainteresować produktem lub usługą.

 

  • Branżanie każda będzie się cieszyła popularnością. Tak samo wizerunek marki nie zawsze będzie się wpisywał w rozrywkowy content TikToka. Największą popularnością na platformie zyskują branże beauty, fashion i te bardziej ,,kreatywne”, które specyfiką i formą przyciągają użytkowników.

 

  • Osoby odpowiedzialne za nagrywanie– jeśli planujesz wkroczenie w świat Tik Toka, zastanów się, kto w firmie byłby odpowiedzialny za nagrywanie wideo. Możliwe, że konieczne będzie zatrudnienie praktykanta, influencera lub agencji, której powierzysz prowadzenie tego portalu. Dodatkowo weź pod uwagę realne możliwości oraz to, jak często jesteś w stanie publikować treści.

 

Jakie treści publikować na Tik Toku?

Nie ma jednego sposobu lub strategii, która odpowie na to pytanie. Na Tik Toku można znaleźć niemal wszystkie możliwe tematy, które przyjdą nam do głowy. Jednak jest parę złotych zasad i reguł, które podniosą jakość i oglądalność filmików.

 

  • ,,Wbij się” w trendy. Swój content łącz z aktualnymi, viralowymi trendami i popularnymi dźwiękami. W ten sposób zwiększasz prawdopodobieństwo, że ktoś zainteresuje się Twoim filmem.

 

  • Pokaż charakter. Nie mów cały czas w jednej tonacji z grobowym wyrazem twarzy. Zamiast tego pokaż coś, co przykuje uwagę. Unikalny styl, energiczna tonacja lub po prostu wesoły wyraz twarzy często wystarczą, aby uzyskać wysoką oglądalność. Nie zapominaj też o samych treściach merytorycznych oraz o celu, dla którego Twoja marka znajduje się na platformie.

 

  • Twórz regularnie. Według statystyk najlepsze efekty przynosi publikowanie 3-4 filmów DZIENNIE. Oczywiście nie musisz się stosować do tych liczb. Realnie mało kto ma wystarczającą ilość czasu, żeby codziennie publikować, aż tyle treści. Jednak regularność to podstawa. Zacznij od kilku filmików w tygodniu, analizuj statystyki i sprawdzaj, które z nich mają najwyższą oglądalność.

 

  • Zadbaj o jakość. Nie musisz kupować drogiego, profesjonalnego sprzętu do kręcenia wideo. Jednak tak jak na innych platformach, dobre oświetlenie i jakość filmu to podstawa. Ciemne, niemal rozmazane filmy będą miały bardzo niską szansę na zyskanie popularności.

 

Mimo, iż na TT dominuje pokolenie Z to widać rosnący udział starszych grup wiekowych zarówno jako odbiorców jak i twórców. TT naszym zdaniem jest już hitem social mediów i najlepsze pytanie jakie możemy sobie zadać to nie “czy wejść w TikToka?”, a “jak to zrobić dobrze?”.

Rozważasz wejście na TikToka? Nasza firma wprowadzi Twoją markę w platformę zarówno w formie ubsługi całościowej, doradztwa i planowania, czy po prostu przeszkolenia działu marketingu w Twojej firmie. Wejdź w zakładkę ,,oferta” i skorzystaj z naszych usług.