Jak utworzyć konto reklamowe na Facebooku w 3 krokach?

kwiecień 04, 2021
blog artykuł konto reklamowe na Facebooku

Facebook to jedno z najpotężniejszych i najbardziej precyzyjnych narzędzi reklamowych w Polsce. Aktualnie posiada ponad 18 mln aktywnych użytkowników, a wśród nich znajdują się Twoi potencjalni klienci. Wniosek? Potrzebujesz konta reklamowego do promocji swojej firmy! Bez tego narzędzia nie będziesz w stanie docierać do szerszego grona odbiorców i skutecznie reklamować biznesu w sieci.  Konto reklamowe, utworzone w platformie Business Facebook Menager, daje dostęp do  wszystkich niezbędnych statystyk i danych. Ponadto pozwala na samodzielne tworzenie i zarządzanie reklamami oraz monitorowanie wyników i napływających leadów. Zatem jak utworzyć konto reklamowe?

 

Jak utworzyć konto reklamowe?

  1. Zaloguj się do Facebooka i wejdź na stronę https://business.facebook.com/overview;

2. W prawym, górnym rogu wybierz opcję Utwórz konto, a następnie wpisz wszystkie niezbędne informacje dotyczące Twojej firmy.

3. Ustaw metodę płatności.

Na początku wejdź w Ustawienia płatności w Menedżerze reklam i kliknij Dodaj metodę płatności.

Wpisz kraj rozliczeniowy oraz walutę, a następnie wybierz jedną z metod płatności:

  • karta debetowa lub kredytowa
  • PayPal
  • Szybki przelew

 

Ustaw limit płatności

Przejdź do pozycji Ustawienia płatności. W sekcji Limit wydatków konta wybierz 3 kropki.

W nowym oknie wpisz limit pieniężny, zaplanowany na reklamę.

 

Jak dodać stronę do konta reklamowego?

Po przejściu do Ustawień firmowych, wybierz zakładkę Strony. Tam pojawią się trzy możliwości. W celu dodania już istniejącej strony, wybierz opcję Dodaj stronę.

 

W nowym oknie wpisz nazwę lub adres URL strony, którą chcesz przypisać do konta reklamowego.

 

Jak dodać osobę do konta reklamowego i nadać uprawnienia?

W Ustawieniach firmowych wejdź w zakładkę Osoby, a następnie wybierz Dodaj zasoby.

 

W nowym oknie wpisz adres mailowy osoby, którą chcesz dodać i zaznacz dostęp pracownika lub administratora.

 

Następnie wybierz odpowiednie konto lub stronę. Określ zakres działań i dodaj nową osobę.

 

Jak przekazać swoje konto agencji reklamowej?

Przejdź do Ustawień firmowych, a następnie kliknij w zakładkę Partnerzy.

 

W nowym polu wpisz identyfikator agencji, której chcesz nadać dostęp do konta.

 

 

Drugą możliwością jest podanie agencji Twojego numeru ID, który znajdziesz w Menedżerze reklam. Agencja wyśle do Ciebie zaproszenie. które wystarczy zaakceptować, aby nadać jej dostęp do konta. 

 

 

Facebook ogranicza zasięgi organiczne, przez co reklamy oraz kampanie reklamowe zyskują jeszcze bardziej na znaczeniu. W efekcie potrzebujesz rozbudowanego narzędzia reklamowego do efektywnej promocji marki w postaci konta reklamowego na Facebooku. Pozwala ono na samodzielne tworzenie i zarządzanie reklamami lub powierzenie działań agencji reklamowej. Dlatego nie zwlekaj i utwórz konto reklamowe!

 

 

Wiktoria Grzybek