Lody Ekipy, czyli skuteczna moc influencer marketingu

Kwi 30, 2021
Blog artykuł Lody ekipy influencer marketing
https://koral.com.pl/produkty/lody-impulsowe/ekipa

Pod koniec marca ludzi ogarnęło szaleństwo. Firma Koral wraz z popularną grupą youtuberów ,,Ekipa Friza” wypuściła na rynek serię lodów. Finalny efekt? Walka w sklepach, aukcje z papierkami po lodach i zwiększony nakład dzienny produkcji do miliona sztuk. Na czym polega fenomen lodów Ekipy?

 

Friz i Ekipa – kim są?

Karol ,,Friz” Wiśniewski swoja karierę w sieci zaczął 10 lat temu publikując filmiki na Youtubie. Wideo o grach komputerowych, popularne challenge i rozrywkowe vlogi pozwoliły mu wybić się i zdobyć popularność w Internecie.

W 2018 przyszedł czas na stworzenie Ekipy Friza. To kolektyw 11 najpopularniejszych youtuberów w polskim Internecie. Oprócz filmików na Youtubie i TikToku tworzą również muzykę i sprzedają ubrania marki Ekipa. To twórcy, którzy są wszechobecni w świecie social mediów, a ich rosnąca popularność przyczynia się do licznych współprac i reklam. Lody Ekipy są tego najlepszym przykładem.

 

Dlaczego ludzie biją się o lody po 2 zł?

Początkowo nakład lodów Ekipy był niewielki, a produkt znajdował się tylko w wybranych sklepach. Jednak lody niemal natychmiast zdobyły popularność. Na Facebooku dziennie pojawiały się setki postów z pytaniem, gdzie można kupić lody Ekipy w danym mieście. Inni chwalili się ,,zdobyczą” i publikowali zdjęcia lub nagrywali wideo ,,z poszukiwań”. Jaki był tego efekt?

Ludzie szybko podłapali trend i oszaleli na punkcie lodów Ekipy. Doprowadziło to nawet do walk w marketach o ostatnie lody w lodówce. Niektórzy zostawiali papierki po produkcie i sprzedawali go w Internecie. Ceny wahały się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złoty za jeden papierek. Oczywiście prawie nikt ich nie kupuje, ale takich ofert jest już około 3 tys!

 

Znaczenie influencer marketingu w sprzedaży

Sam dyrektor firmy Koral przyznał, że nie spodziewał się tak ogromnej popularności lodów. Dodał, że uzyskane wyniki sprzedaży wpłyną na kolejne akcje i promocje. Jednak co tak naprawdę sprawiło, że na pozór zwykłe lody za około 2 zł zyskały taką popularność? Skuteczny influencer marketing.

Influencer marketing to nic innego jak strategia marketingowa, która angażuje popularnych influencerów, czyli osoby które wyznaczają nowe trendy i mają wpływ na wybory obserwatorów. Ekipa Friza jest ich doskonałym przykładem. Każdy z członków jest obecny na wielu internetowych platformach. Prowadzą oni działalność na paru płaszczyznach, a przede wszystkim są influencerami. Marki podejmują z nimi współpracę, ponieważ wiedzą, że sam fakt kolaboracji z Ekipą Friza potencjalnie przyniesie produktowi rozgłos i popularność. W ten sposób zadziałała firma Koral. Wybierając jednych z najpopularniejszych internetowych twórców zapewnili produktowi skuteczną reklamę i rozgłos. 

Członkowie Ekipy nagłośnili produkcję lodów w social mediach. Szczególną rolę w reklamie odegrał Instagram, na którym sam Friz ma 2,8 mln obserwatorów. Wśród nich znajdują się nastolatkowie, którzy należą do najliczniejszej  grupy obserwujących Ekipy. Jest to zarazem najaktywniejsza grupa w sieci, która jest mocno podatna na nowe trendy. W rezultacie ,,podłapali” oni najnowszą modę na lody Ekipy i przyczynili się do ogromnego sukcesu firmy Koral i członków Ekipy.

 

Lody Ekipy świetnie obrazują skuteczność influencer marketingu. Na podstawie tego przykładu warto zastanowić się, czy wprowadzić współpracę z influencerami w strategię marketingową marki. W tym celu możesz przeprowadzić indywidualny research lub powierzyć zadanie agencji marketingowej, która zajmie się wyborem influencerów i przeprowadzeniem kampanii. Skontaktuj sie z naszą agencją, a my podejmiemy sie wyzwania i znajdziemy skutecznych influencerów dla Twojej marki!

 

Wiktoria Grzybek