Co przyniesie 2021 i jakie zmiany nas czekają? Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, jednak jedno jest pewne. W świecie social mediów zapowiada się gorąco. Nowe trendy i formy przekazu zyskują na popularności, a internetowi twórcy uważnie je śledzą i promują.
FORMA WIDEO ROŚNIE W SIŁĘ
Internautów już nie tylko interesuje ładny content graficzny i starannie zaplanowane posty. Liczy się autentyczność! Ludzie chcą zobaczyć, kto stoi po drugiej stronie ekranu i dowiedzieć się czegoś więcej o ulubionym twórcy. Dlaczego? Powód jest prosty- zaufanie. Użytkownicy są bardziej skłonni, aby obserwować osoby, które wywołują pozytywne emocje i tworzą z nimi więź. Właśnie dlatego formy wideo cieszą się rosnącą popularnością. Którym z nich warto się dokładnie przyjrzeć?
Live’y
Opcja dla odważnych, którym stres i nieprzewidziane wypadki nie straszne. Live’y to forma wideo prowadzona na żywo przez internetowych twórców, ale nie tylko! Autorzy książek, muzycy i wiele innych osób dzięki live’om promuje swoje nowe produkty i odpowiada na pytania zadawane przez internautów.
Stories
Stories to krótka forma wideo wprowadzona przez Instagrama w 2016 roku. Na początku wywołały one niemałe kontrowersje- były niemal identyczne do filmików nagrywanych na Snapchacie, a użytkownicy byli sceptycznie nastawieni do nowej opcji Instagrama. Dziś nie dość, że są o wiele chętniej oglądane niż Snapchat, to stają się ważniejszą formą przekazu niż tradycyjne posty na platformie.
Reels
Reelsy konkurencją dla Tik Toka? Instagramowe rolki zaczęły wchodzić do internetów w 2020. To krótkie, 30 sekundowe formy wideo, które przypominają te tworzone na Tik Toku. Na Instagramie dostępne są z dwóch miejsc- w karcie eksploruj i zakładce rolki w profilu. Nie widziałeś ich? Spokojnie, funkcja ta jeszcze nie została wprowadzona do Polski, więc internetowi twórcy tylko czekają, aż będzie dostępna.
WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ
Virtual reality to technologia, która pozwala na wykreowanie sztucznego, trójwymiarowego obrazu. Dzięki światowi VR możemy odciąć się od szarej codzienności i zanurzyć w nowej rzeczywistości. Technologia VR nie jest jednak wykorzystywana tylko w celach rozrywkowych. Aktualnie wspomaga ona biznes dając nowe możliwości promowania firmy. Pozwala na stworzenie wirtualnej wycieczki po salonie samochodowym lub hotelu, który planujemy odwiedzić.
APLIKACJE, KTÓRE WARTO ZNAĆ
Tik tok
Mamy początek lockdown’u, wszyscy są zmuszeni pozostać w domu, a nuda wdaje się we znaki. Nagle każdy (nawet prezydent Andrzej Duda) instaluje Tik Toka – platformę, która umożliwia tworzenie krótkich filmików o zróżnicowanej tematyce. Łatwa obsługa sprawia, że każdy może stać się twórcą, a szybkie i wręcz uzależniające scrollowanie strony głównej zapewnia użytkownikowi oglądanie ulubionych twórców przez długie godziny. W 2021 coraz więcej osób publicznych (piosenkarze, aktorzy, a nawet politycy) oraz firm rozpoczyna swoje działania na Tik Toku i w niekonwencjonalny sposób tworzy angażujące treści!
Clubhouse
Clubhouse to stosunkowo nowa aplikacja, której prognozuje się sporą popularność. Główną ideą platformy są rozmowy audio, które odbywają się na żywo w wyznaczonych pokojach. Każdemu z pokoi przypisany jest określony temat, a ty możesz pozostać biernym słuchaczem lub angażować się w prowadzoną konwersację.Platforma jest świetnym miejscem do edukacji, rozwoju i poszerzania wiedzy od samych ekspertów w danej dziedzinie!
To tylko niektóre z licznych trendów, które będziemy obserwować w tym roku. Co tak naprawdę przyniesie 2021 w świecie mediów społecznościowych zobaczymy wkrótce. A Wy? tworzycie już na TikToku? Sprawdziliście Clubhouse?
Wiktoria Grzybek