Hasztagi

Sie 01, 2017

Hasztagi

Swój początek miały na twitterze, teraz obecne są niemal wszędzie i to nie tylko w Internecie.  Pokochane przez nastolatki i coraz bardziej doceniane przez firmy. Hashtagi, bo to o nich mowa, na dobre zagościły w social mediach i prędko z nich nie odejdą.

 

Słowem wstępu

Hashtag to nic innego jak odnośnik, który pozwala grupować  wyrazy w jednym miejscu.  Tworzy się je bardzo prosto- wystarczy przed kluczowym słowem dodać symbol kratki ( # ). (Myślę, że twórcy Nokii 3310  prawie 16 lat temu wyczuli pismo nosem i dlatego umieścili kartkę na głównej klawiaturze)

Zdjęcie: http://bit.ly/1QE57B4

 

Dzięki temu sprytnemu zabiegowi możemy porządkować treści, ale także ułatwić użytkownikom dotarcie do naszego contentu. Na szczęście dla przeciętnego użytkownika social mediów i nieszczęście dla spragnionych lajków nastolatek, Instagram wprowadza ograniczenia w ilości dodawanych pod zdjęciem hashtagów. Może być ich  30.  Najlepiej nie przesadzać jednak z liczbą tagów i ograniczyć się do 10-15.   Instagram ma już ponad 40 milionów zarejestrowanych użytkowników. To świetna platforma do autopromocji, jednak bez umieszczania hashtagów, nasze zdjęcie natychmiast zginie wśród tysięcy innych, dodanych w tym samym momencie na całym świecie.

 

Zdjęcia z hashtagami; 82 i 141 polubień

Zdjęcie bez tagów.

 

Jak widać na powyższym przykładzie odpowiednie dobranie hashtagów zapewni nam większy odzew i nie pozostawi anonimowymi.

 #najlepsze

No właśnie, ale jak je dodać, aby zwiększyć interakcję?  Nie ma na to jednej, słusznej odpowiedzi. Hashtag powinien pasować do zdjęcia (chociaż wiele osób bezmyślnie wklepuje wszystkie najpopularniejsze, aby zdobyć followersów.) Stwórz  takie, które będą unikatowe dla Twojej marki i dodawaj je pod każdym nowym zdjęciem.  Pamiętaj, aby tagi nie były zbyt skomplikowane i najlepiej unikaj używania polskich znaków.  #nie #dziel #wyrazu #na #pojedyncze #hasztagi, bo to bez sensu. Jeśli chcesz dodać znacznik złożony z kilku słów- nie rozdzielaj ich. Wygląda to głupio, wprowadza chaos, a w dodatku nie sądzę, aby ktoś Cię znalazł po hasztagu #w. Dla poszerzenia zasięgu można zamieścić kilka najczęściej używanych znaczników.  Które hashtagi są obecnie najpopularniejsze?

#instagood- to niesamowite, ale ten właściwie pozbawiony sensu tag jest obecnie jednym z najczęściej dodawanych. Wszyscy są insta i robią dobre zdjęcia.

#likeforlike- zarezerwowany raczej dla młodszych użytkowników, którzy cierpią na brak akceptacji. Jednak jeśli ktoś jest bardzo zdesperowany i pragnie pozyskać followersów- można zaryzykować.

#nofilter- Kiedy chcemy pokazać, że jesteśmy piękni i bez instagramowych filtrów.

#selfie- wszystkie twarze Internetu w jednym miejscu.

# vscocam- zdjęcia obrobione za pomocą popularnej na smartfony aplikacji

# photooftheday- „dodam najlepsze zdjęcie tego dnia!” – pomyślało 300 milionów userów.

#foodporn- dodajemy, gdy coś jemy.

#me- Kiedy chcemy zaprezentować się światu.

#girl / #boy- żeby nikt nie miał wątpliwości jakiej jesteśmy płci.

 

I wiele, wiele innych.

 

Na pozór głupiutkie i niepotrzebne, jednak stanowią integralną część z social mediami. Odpowiednio użyte, wraz z dobrym zdjęciem, mogą zwiększyć popularność naszej marki w sieci.

 

Klaudia (MK)