Dobry content nadal górą.

Mar 06, 2017

Otaczają nas tysiące informacji. Zewsząd. Marki wręcz bombardują nas nowinkami, promocjami, wyprzedażami… I właśnie ze względu na mnogość komunikatów „kup, kup teraz, kup najtaniej” tak bardzo ważny staje się odpowiednio dopracowany content.

Przede wszystkim: nienachalność!

Wszędzie tam, gdzie można skierować oczy, powinny pojawiać się dobre, treściwe informacje, które niekoniecznie są bezpośrednią reklamą produktów bądź marki. Przekazywanie wiedzy staje się teraz podstawą. Wiele firm wykorzystuje w tym celu blogi. Dobrym przykładem jest na pewno Leroy Merlin, który prowadzi swoją zakładkę z poradami dla majsterkowiczów. Nie wspominając o konkretnych produktach, sklep pokazuje jak w prosty sposób poradzić sobie z trudnościami podczas remontu. Takie działanie buduje więź między użytkownikiem, a marką, gdyż czytelnik zauważa, że przedsiębiorstwo nie tylko dąży do zysku, ale chce być pomocnym ekspertem w swojej branży.

Chodzi o to, aby być nienachalnym. Pokazać się światu jako życzliwa, otwarta organizacja, która na pierwszym miejscu stawia człowieka, a nie zyski. Stąd też ogromna potrzeba znajdowania odpowiednich miejsc, które będą sprzyjać rozwojowi komunikacji. Doskonale nadają się do tego media społecznościowe, gdzie grono naszych użytkowników może rosnąć w niewyobrażalnym tempie, a koszt dotarcia dp jednej osoby jest relatywnie niski.

Czy sam content w takim razie wystarczy?

Pojęcie contentu jest bardzo szerokie. Nie zamyka się tylko na artykułach branżowych czy poradnikowych. To wszelkiego rodzaju plakaty, ulotki informacyjne, infografiki, fotografie – wszystko to, co może określać naszą firmę i nie zawiera bezpośredniego polecenia zakupu. Warto zadbać, aby te materiały były spójne i zgodne z tożsamością marki oraz jej cechami. Sam content oczywiście nie wystarczy. Może on być jednak kartą przetargową do serca klienta podobnie jak odpowiednia obsługa posprzedażowa czy serwis reklamacyjny. Trzeba pamiętać, że imm szersze działania marketingowe tym lepszy zasięg.

To jak? Czas stworzyć nową jakość w Twojej firmie!

 

Joanna Olszewska
Community Manager